gyengelatok
2021 Tahitótfalu, Kossuth L. u. 4., Tel.: +36 26 387 198, E-mail: tahitotfalu@tahitotfalu.hu

Túraajánlatok

Kezdőlap > Túraajánlatok

Gyalogtúrák Tahitótfaluból
Tahi hídfőtől (Szabadság tér) indulunk, körülbelül 300 métert kell megtenni a főút mellett Esztergom felé a Bercsényi útig, amely Tahin keresztül az erdőbe vezet. A sárga jelzést követjük, 1 km után az út kettéválik (fakereszt), a sárga jelzésre és a kerékpáros zöld jelzésű műútra (nem kijelölt turistaút).

1. A sárga jelzést követve, az Ugró-patak jobb oldalán haladva jó 1 km után érjük el a Leány-kút nevű forrást. Egy körülbelül 100 méteres hajtűkanyar után a sárga kör jelzéshez érünk, melyen továbbhaladva átkelünk a Villám-patakon és jutunk el a Hétvályús-forrásig. Ezután meredeken visz utunk, míg el nem érjük a piros jelzést. Innen balra haladva jutunk el észak -nyugati irányból, néhány száz méter után a Vörös-kőhöz, ahonnan csodálatos panoráma tárul elénk, a Szentendrei-szigettel és a Duna-völggyel. A helyszínen emlékmű és esőbeálló is található.

A Vörös-kőtől a piros jelzést követve Pilisszentlászló felé, észak-nyugati irányban (amerről az 1. túra vezetett) a Pap-rétre érünk ki. (Vörös-kő-Pap-rét, kb. 3,5 km) Erről az útról le lehet térni a sárga jelzésen Tahitótfalu felé illetve - miután kis ideig a piros és a zöld jelzés együtt halad - a Vértes-mező után a zöld jelzésen a Kalicsa-patakon átkelve, Dunabogdány felé is. (Vörös-kő-Tahitótfalu, kb.3,5 km, Vörös-kő­-Dunabogdány kb. 8,5 km)

A Vörös-kőtől a dél-nyugati irányban haladó sárga majd sárga és zöld illetve (az Álló-rét után) a Sárga + jelzést követve Szentendrére érünk a Sztaravoda-forráshoz és patakhoz illetve a Szabadtéri Néprajzi Múzeumhoz (közismert, ám "helytelenül meghonosult" nevén a Skanzenhoz). Innen helyi járatú busz visz le a városközpontba. (Vörös-kő - Szentendre - Szabadtéri Néprajzi Múzeum, kb. 5,5 km) Vörös-kőtől déli majd dél-keleti irányba haladva a piros jelzést követve érhetünk le Leányfalura. (Vörös-kő - Leányfalu, kb. 3 km)

2. A kerékpáros zöld jelzést követve nyugati irányban kb. 2 km-t megtéve jutunk egy információs táblához, innen még jó 1 km a Nádas-tói-rét. A réttől néhány száz méter távolságra a Kalicsa-patak oldalában meredő vulkanikus kőzetű Sasfészek szikláiról nyílik kilátás. Folytatva utunk a zöld turista jelzésre csatlakozva a Kalicsa-patakon átkelve Dunabogdány felé vehetjük az irányt, vagy ellenkező irányba egy kaptatón, egy kerítés mellett haladva érünk el a Vértes-mezőre. Innen dél-keletre a piros és sárga jelzést követve a Vörös-kőre mehetünk vagy a piros jelzést követve nyugati irányban a Zánkói-, majd a Palócki-réten keresztül Pilisszentlászló felé érünk a Pap-rétre.

Kerékpártúrák Tahitótfaluból
A Duna-Ipoly Nemzeti Park területén az Észak Pest Megyei Regionális Fejlesztési Tanácsnak köszönhetően a Visegrádi-hegységben kerékpártúrára is lehetőség nyílik a meghatározott szabályok betartásával.

1. Tahitótfaluból egy ilyen kerékpáros túraút indul (kerékpárt ábrázoló zöld jelzéssel), szintén a fent említett Bercsényi úton. Az útvonal a 2. gyalogtúra útvonalát követi a Nádas-tói-rétig, amely előtt kb. 200 méterrel északi irányba, jobbra kanyarodunk el, majd balra fordulva érjük el a Kalicsa-völgyet. Északi irányba fordulva mintegy 1 km után csatlakozunk a kerékpáros piros jelzésbe. A zöld jelzést követve kb. 3 km után Dunabogdányba érünk.

2. A kerékpáros piros jelzést követve délnyugati irányban, balra (ezen a szakaszon ez az országos kék + jelzésű kijelölt gyalogtúra út is) mintegy 4 km után a Pap-rétre juthatunk ki. A Pap-rétről a kerékpáros kék jelzést követve egyenesen Pilisszentlászlóra (kb.4,5 km) illetve jobbra az Apát-kúti-völgyön keresztül Visegrádra (kb. 7,5km) kerekezhetünk, a kerékpáros zöld jelzést követve pedig balra a Sztaravoda-patak völgyében (Király-völgy) Szentendrére (12,5 km) tekerhetünk.

Itt megemlítendő, hogy a fenti településekre vezető utak mindegyike innen a Pap-réttől kiváló minőségű műút. Szentendrén a Szabadtéri Néprajzi Múzeumot is érinti, Visegrádon pedig a Füvészkertet, s összeköttetésben van a visegrádi várba vezető Panoráma autóúttal is.

3. Ne hagyja ki a Szentendrei-szigetet sem! Tahitótfalutól északi irányban mintegy 10 km-re található Kisoroszi, mely községhez tartozik a Szentendrei-sziget északi csúcsa. Kisoroszit személyszállító rév köti össze a Duna jobb partján Visegrád-Szentgyörgypusztával, a bal parton pedig Verőcével. A bal parton Budapesttől Szobig kiépült kerékpárút várja a kerékpározókat. Tahitótfaluról délre is vezet egy jelölt túraútvonal, kerékpáros kék jelzéssel. Ez a szomszédos községbe, Pócsmegyerre vezet a főút mentén, a pócsmegyeri Pázsit-tóig illetve e község és Leányfalu között közlekedő révig.

Távolabbi gyalogtúrák

Kedvelt kiránduló célpont a Rám-szakadék, amely csapadékos időben azonban nem veszélytelen. Dömösről célszerű megközelíteni. A Rám-szakadékhoz vezető turistaút a Szőke-forrás völgyében vezet egy jó darabon a műúttal párhuzamosan. A piros és zöld jelzést kövessük, amelyről a Rám-szakadék irányába jobbra a zöld jelzésre kell letérnünk. Végigérve a szakadékon, attól körülbelül 1 kilométernyire, aszfaltozott útra érünk ki. Déli irányba (balra) kanyarodva néhány száz méterre megtaláljuk a Dobogókőre felkanyarodó meredek turistautat. Ezt követve 2 kilométer múlva a piros jelzésű úttal Dobogókőre érünk.

A Szőke-forrás völgyéből más élményekben gazdag túra is tehető. A Szőke-forrás völgyében vezető piros jelzés a Dunakanyarra nyíló, fantasztikus panorámával kecsegtető Prédikálószékre visz. Útba esnek a Vadálló-kövek vulkanikus eredetű hatalmas sziklái. Azonban a kilátásért meg kell dolgozni: a völgyből kb. 2 kilométeres út vezet 639 méteres Prédikálószékre, ami fárasztóan nagy szintvonalkülönbséget jelent. Fáradságunkért a kilátás kárpótol.